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  • Louvain-la-Neuve

    Conference, symposium - Asia

    Current Perspectives on Ibn ʿArabī and “Akbarī” Thought

    The aim of this meeting is to bring together confirmed and emerging specialists in order to gain some perspective on the current academic research on Ibn ʿArabī and “Akbarī” thought and to discuss research directions for the future. It will also bring to light questions arising from the reading and use of Ibn ʿArabī’s ideas today, taking into account the new approaches and better access to the texts provided by recent tools for textual analysis, and evaluating how our present-day situation shapes our understanding of his works, and conversely, what an informed reading can bring to current re-appropriations and (mis)use.

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  • Safi

    Call for papers - Ethnology, anthropology

    Abbas Kiarostami, the words and the images

    « Abbas Kiarostami, les mots et les images » est un colloque international qui sera organisé les 2 et 3 mai 2019 à la faculté polydisciplinaire de Safi, Maroc. Il entre dans le cadre de la XIVédition des journées cinématographiques de Safi. Complexe et déroutant, le cinéma kiarostamien a souvent été décrit par des adjectifs quasi contradictoires : poétique, néo-réaliste, intellectuel, mental, humaniste, cérébral… « Il est vraiment un continent à lui tout seul, autonome et immense », c’est en ces termes qu’Alain Bergala résume ainsi ce que l’histoire du cinéma retient d’Abbas Kiarostami. Jean-Luc Godard dit carrément de lui que « le cinéma commence avec D.W. Griffith et prend fin avec Abbas Kiarostami. »

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  • Louvain-la-Neuve

    Scholarship, prize and job offer - Thought

    Temporary postdoctoral research grant for the "Commentaries on Ibn Sīnā’s Qaṣīdat al-nafs" project

    (FRS-FNRS ; UCLouvain, Louvain-la-Neuve, Belgium)

    Les objectifs généraux du projet sont de comprendre la réception de la pensée avicennienne dans l’Orient musulman à travers l’analyse des commentaires du Poème de l’âme et de déterminer sur quelles questions précises, en quels termes, en utilisant quels types d’arguments, quelles références, quel type de discours, les commentateurs s’affrontent au texte et entre eux.

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